Blog

Online autoverkoop is belangrijker dan ooit

Een autokoper weet precies welke auto er aangeschaft gaat worden voordat men bij een autodealer is geweest. Dat schijnt in 95% van de gevallen zo te zijn. De oriëntatie vindt tegenwoordig online plaatst en alleen de transactie wordt nog bij de autodealer uitgevoerd.

Wat is de invloed van deze verandering?

Deze ontwikkeling hebben al voor vele faillissementen in de industrie gezorgd en wanneer autodealers niet meegaan met de nieuwste technologieën en het aankoopproces dat (bijna) volledig op internet plaatsvindt zullen er nog veel meer bedrijven failliet gaan.  Om dit te voorkomen moeten autodealers aan de virtual reality. Ben je nog niet zover dat jouw auto’s op je website nog niet volledig 360 graden gedraaid kunnen worden. Dan ga je achterlopen op andere autodealers en dat is niet bedoeling.

Wil je hier iets aan doen. Dat kan. De auto studio van Rotoview Studios. Zorgt ervoor dat je op technologisch gebied helemaal up-to-date bent. Met deze studio’s staan je autos binnen enkele minuten op je website en kunnen bezoekers je autos uit alle hoeken goed bekijken, door de 360 graden draaimogelijkheden.

Showroom verlengstuk van online imago

De showroom is tegenwoordig een verlengstuk van je online website. Je moet hetzelfde imago dat je website heeft, hebben in je showroom. Heeft de consument zijn beslissing als online gemaakt dan zal deze nog bij de dealer nagaan voor de bevestiging van de specificaties en mogelijkheden.

Niet alleen veranderingen in consumentengedrag maar ook in de auto’s

Het internet zorgt voor grote veranderingen in het aankoopproces van de consument, maar de auto’s veranderen ook in een snelvaart. Er komen steeds meer elektrische auto’s en de technologie verbetert elke minuut. Zo bestaan er al auto’s die zelf kunnen inparkeren en Tesla heeft zelfs de geheel zelfrijdende auto op de markt gebracht.

In de nieuwe wereld is zijn blijven alleen grote autodealers op de been

Online marketing is duur, maar voor het verkopen van auto’s is het ook noodzakelijk. Daarbij zijn de nieuwe online technologieën zoals het configureren van auto’s van belang voor de verkoop. Het is duur, maar het is de enige manier om op de been te blijven, want zonder het gebruiken van de nieuwste online technologieën ben je als autodealer uitgespeeld.